عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند

آنچه در این بخش آورده می شود، برخی از پارامترهای اثرگذار بر ارزش ویژه هر برندی می باشد اما ااماً نمی تواند تمام این پارامترها را شمال شود. از آنجایی که ارزش ویژه برند منجر به فروش بیشتر و پرسودتر می شود و در هر فروش همیشه پای یک انسان به عنوان مشتری در میان است، عوامل اثر گذار بر جایگاه ذهنی برند در ذهن مخاطبانش، اثری مستقیم بر ارزش ویژه برند دارد. در نتیجه می توان موارد زیر را به عنوان اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند برشمرد: (ابراهیمی و خیری،1388).

  1. سهم برند از بازار
  2. حاشیه سود
  3. سرعت در نیل به اهداف کمپین های فروش
  4. رسیدن به مشتریانی وفادار
  5. قدرت رقابت پذیری برند در قبال رقبای قدیمی و جدید. مسئله اندازه گیری قدرت برند تجاری خصوصاً در صنایع خدماتی از اهم وظایف مدیریت است. مدیران همواره با سوالاتی از این دست روبرو هستند که برند شرکت ما چه مقدار ارزشی برای مشتریان ایجاد می نماید؟ در کنار سایر رقبا و در این بازار کدام نام تجاری از دید مشتریان معتبر تر است؟ نام های تجاری چه تأثیری بر رفتار مصرف کنندگان در این بازار می گذارند؟ آیا برای مشتریان اهمیتی دارد که این محصول با چه نامی به بازار عرضه شده است؟
  6. میزان قابلیت ماندگاری در ذهن المانهای بصری برند مانند لوگو و …
  7. نوع و میزان تداعی معانی در ذهن مخاطب با شنیدن نام برند
  8. برداشت مخاطب از کیفیت و سایر ارزشهای برند
  9. تجارب قبلی مخاطب در تعامل با برند و قدرت برند در یادآوری این تجارب
  10. عوامل زیر می توان را به عنوان المانهای موثر بر خلق و افزایش ارزش ویژه برند بر شمرد:
  11. کسب شناخت کافی از جامعه هدف پیش روی برند
  12. جلب توجه جامعه هدف با استفاده از تکنیکهای صحیح تبلیغات
  13. ایجاد زیرساخت برای ماندگاری در ذهن جامعه هدف با استفاده از تکنیک های صحیح ارتباطات
  14. خلق یک تصویر کامل از برند در ذهن مخاطب
  15. تقویت تصویر خلق شده از برند

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر

از دیدگاه آکر عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند بصورت زیر است:

 

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک[1]،2005)

در زیر هریک از این عوامل را توضیح می دهیم:

[1]. Bornmark

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

پایان نامه بررسی تاثیر 16 جلسه تمرینات آب درمانی بر روی کمر درد مزمن سالمندان

پایان نامه سنجش رابطه بین آگاهی از برند با ارزش ویژه برند در شرکت مخابرات استان گلستان

پایان نامه بررسی ارتباط امید به عملکرد با تمایل رفتاری استفاده از رایانه

برند ,ارزش ,ویژه ,عوامل ,ذهن ,مخاطب ,ارزش ویژه ,بر ارزش ,ویژه برند ,در ذهن ,برند در

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ هواداران حـامد برادران تفسیر محبت در باغ شهادت باز، باز است پاسخ به شبهات فضای مجازی کانون فرهنگی هنری نور مسجد جامع سامان سپیده دم برسی تخصصی کاکتوس های تزئنی جهان برنامه 1000 ساعته حرف آخر رژیم و سلامتی | سلامتی 嘴角流油地美餐一顿